Dergimiz 2012 aralık sayısıyla karekod sistemi uygulamasına başlamıştır.
Makalelerin üzerinde bulunan Karekodu dilediğiniz akıllı cihazınız ile okutarak makaleyi indirebilir veya meslektaşlarınızlada paylaşa bilirsiniz.
Cihazınıza QR codeReader app indirerek uygulamayı kullanmaya başlayabilirsiniz.
Apple app için tıklayınız
Android app için tıklayınız
Amaç: Hasta odaklı pratik eğitim tıp eğitiminin vazgeçilmez bir parçasıdır. Özellikle dermatoloji gibi, hastaların daha sık ayaktan değerlendirildiği kliniklerde tıp öğrencilerinin uygulamalı eğitimleri poliklinik ortamında yapılmaktadır. Bu çalışmada ülkemizde iki farklı bölgedeki Üniversite hastanelerinde (X–Y) dermatoloji polikliniğine başvuran hastaların tıp öğrencilerine bakışını değerlendirdik.
Gereç ve Yöntem: Çalışmaya X (grup 1) ve Y (grup 2) üniversite hastanelerine 5. sınıf tıp eğitimi staj programı pratik eğitim saatleri sırasında dermatoloji polikliniğine başvuran toplam 250 hasta dahil edilmiştir. Bu hastalar 16 sorudan oluşan bir anket doldurmuştur. Anketin ilk 8 soruluk kısmı, hastaların tıp öğrencilerinin muayenede yer alması ile ilgili rızaları ve tercihleri ile ilgili iken ikinci 8 soruluk kısımda hastaların tıp
öğrencileriyle ilgili genel tutum ve düşünceleri sorgulanmıştır.
Bulgular: Her iki grup da öğrencilerin eğitim programında yer almaya oldukça istekliydi (sırasıyla, %39,8, %53,5). Hastalar muayene sırasında tıp öğrencilerini istememe hakları olduğunun farkındaydı (%61,0, %62,3) ve çoğunluk öğrencilerin varlığı ile ilgili bilgilendirilmek istiyordu (%72,4, %80,7). Ancak öğrencilerle olmayı grup 1 hastaları (%43,1) eğlenceli olarak değerlendirirken grup 2’de çoğunluk (%44,7) bu yoruma katılmadı. Bunun yanında her iki grupta da çoğunluk öğrencilerle kişisel bilgi paylaşımından rahatsızlık duymazken (%50,4, %44,7), arkadaş ve akrabalarına tıp öğrencileriyle muayene olmayı tavsiye edeceklerini (%51,2, %41,2) belirtti.
Sonuç: Tıp öğrencilerinin dermatoloji eğitiminde aktif yer alması kısmen farklı kültürlere sahip olsalar da ülkemizin hem doğusu hem de batısındaki hastalar tarafından çoğunlukla memnuniyetle karşılanmaktadır. Hastaların muayeneleri sırasında tıp öğrencilerin varlığı konusunda bilgilendirilme isteği gerek sözlü gerek yazılı onamın gerekliliğini ortaya koymaktadır.
Background and Design: Practical training of medical students, especially in specialties such as dermatology, is performed in outpatient clinics where mostly outpatients are encountered. The aim of this study was to compare patients’ perspectives on medical students in two university hospitals (X–Y) situated in different regions of Turkey.
Materials and Methods: A total of 250 patients, who visited outpatient clinics of X (group 1) and Y (group 2) university hospitals during practical training for fifth year medical students, were included in this study. A questionnaire composed of 16 items was filled by all patients. The first eight questions were about patients’ consent and preferences on the presence of medical students during their interview and the
remaining eight questions inquired patients’ overall thoughts on medical students.
Results: The patients in both groups were willing to be a part of the educational programme of medical students (39.8%, 53.5%, respectively). The patients were aware that they had the right to refuse the presence of medical students (61.0%, 62.3%) and majority wanted to be informed on the presence of medical students during the interview (72.4%, 80.7%). While patients in group 1 evaluated being with medical
students as pleasurable (43.1%), patients in group 2 did not agree (44.7%). In addition, both groups were not bothered to share personal information with medical students (50.4%, 44.7%) and stated that they would recommend their friends and relatives to have a physical examination done by medical students (51.2%, 41.2%).
Conclusion: The active role of medical students during dermatology training is positively viewed by patients in both western and eastern parts of our country. The
patients’ request on being informed for the presence of medical students during clinical examination reveals the requirement of oral and written informed consent.